Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2008

ΝΙΚΟΛΑΟΣ Γ. ΓΙΟΥΣΜΑΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΡΔΙΑΝΟΣ ΑΦΗΓΕΙΤΑΙ

Γεννήθηκα τον Οκτώβριο του 1896 στο χωριό Πλαγιάρι της Καλλιπόλεως της Θρακικής Χερσονήσου. Με την ελληνικήν κατοχήν το ονομάσανε ΚΑΡΔΙΑ της Θρακικής ιστορίας.
Είμαι πρωτόπαιδο και έχω το όνομα του παππού μου, γι’αυτό με αγαπούσε η γιαγιά μου και ο δάσκαλος μου πολύ. Όταν πήγα εις το σχολείον, η δασκάλα και ο δάσκαλος μου ήταν συγχωριανοί μου. Το επίθετο τους ήταν Μαραγκόζη και πεθάνανε στην Ξάνθη της δυτικής Θράκης.
Θυμάμαι που έγραψα για πρώτη φορά το 1905 εις το σχολείον. Τότε άρχισα να εκφράζομαι με το μολύβι. Δεν ήμουν από τους καλύτερους μαθητάς. Στην Τρίτη τάξη έμεινα στάσιμος διότι το καλοκαίρι με έπαιρναν από το σχολείον και έβοσκα τα βόδια του πατέρα μου και έτσι δεν μπορούσα να παρακολουθώ ανελλιπώς τα μαθήματα.
Τον χειμώνα πήγαινα πάλι εις το σχολείον. Εις την Τρίτη τάξη άλλαξαν οι δάσκαλοι, ήλθε ένας δάσκαλος από τα νησιά των Κυκλάδων της Ελλάδας την Σίφνο και ένας από την Καλλίπολη.
Ο πρώτος δάσκαλος, αυτός που ήλθε από τα νησιά των Κυκλάδων, ήταν κατάσκοπος των Ελλήνων... Η συνέχεια στην ιστοσελίδα: http://boyhoodmemories.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: